Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas.

Kaip sportiniai motociklai vadinami Lietuvoje? 
nuotr. RamintaPhotos

   Britva. Tai pagrindinis ir visiems suprantamas pavadinimas vartojamas mūsų šalyje. Išgirdus žodį britva, kalbant apie motociklus, visiems aišku, apie ką kalbama. Tai bus sportinis, greitas, plastikais dengtas motociklas, kuriuo važinėja adrenalino fanatikai (pas mus dar skambiai vadinami “donorais”). Žargonu “britva” vadinami žiediniai ir sportiniai turistiniai motociklai, kartais netgi street klasės motociklai, turintys šoninius aptakus. Žmonėms, nesidomintiems motociklais, šis terminas yra tinkamas. Paprastai žmonės, besidomintys motociklais, juo labiau besidomintys motosportu, taip motociklų nevadina. 

Kas patenka į klasę “britva”? Sportinių motociklų klasifikacija.

   Lietuvoje sportinius motociklus visi vadina kaip nori. Dažnai netiksliai ir neteisingai įvardijami sportinių motociklų tipai, kartais dėl to atsiranda nesusikalbėjimas tarp pačių motofanų. Visame pasaulyje sportiniai motociklai vadinami Sportbike. Šie motociklai klasifikuojami i lengvus, vidutinius ir didžiuosius Sportbike tipo motociklus.
  • Lengvieji sportbike. Tai visi motociklai, mažesni už vidutinius ir didžiuosius sportinius motociklus. Pas mus lengvieji sportiniai motociklai nėra populiarūs, apie juos neišsiplėsime, juolab, kad pats nesu nei vieno turėjęs.
  • Vidutiniai (angl. Middleweight) sportiniai motociklai. Tai motociklai, turintys vidutinio galingumo variklius paprastai 600-750cc ribose. Tai lengvai valdomi, ne itin galingi motociklai, tinkantys važinėti gatvėse, uždarose trasose. Dėl mažesnio svorio ir lengvesnio valdymo mėgiami smulkesnių motociklininkų. Lietuvoje ši klasė populiari tarp pradedančiųjų vairuotojų, dažnas pirmą sezoną pradeda su 600cc motociklu, o po metų perka “litrą”.
  • Didieji galingiausi sportiniai motociklai (angl. Superbikes, Literbikes). Tai pati galingiausia sportinių motociklų klasė. Variklio darbinis tūris apie 1000cc, motociklo svoris ir dydis lenkia kitas klases. Šios klasės motociklus dažniausiai vairuoja patyrę motociklininkai, ne pirmus metus sėdintys už motociklo vairo. Lietuvoje tai labai paplitusi motociklų klasė, deja daugiausiai tokių motociklų įsigyja motociklininkai, neturintys pakankamos patirties.

nuotr. RamintaPhotos

Motociklas sportui. Kuo skiriasi nuo įprasto motociklo?

   Sportui naudojami tie patys serijiniai sportiniai motociklai. Tai tas pats motociklas, tik pritaikytas greitam važiavimui trasoje, o ne dalyvavimui eisme. Sportinis-žiedinis motociklas neturi įprastų gatvėje naudojamų dalių, tokių kaip žibintai, valstybiniai numeriai ir jų laikikliai, posūkiai, keleivio pakojai ir pan. Taip pat sportinis-žiedinis motociklas būna “aprengtas” sportiniais aptakais. Šių aptakų pagrindiniai skirtumai lyginant su originaliais yra angų žibintams nebuvimas ir uždaras dugnas. Sportiniai aptakai gaminami taip, kad būtų greitai keičiami, jie būna pagaminti iš kompozicinių medžiagų, lūždami jie nepasibarsto smulkiomis dalimis kaip iš plastiko pagaminti aptakai. Taip pat vienas iš sportinių-žiedinių motociklų reikalavimų yra išsiliejusių skysčių surinkimas neužteršiant trasos, šiam reikalavimui užtikrinti naudojami uždari motociklo dugnai, į kuriuos telpa 5 ir daugiau litrų jūsų motociklo skysčių. Taip pat sportiniuose motocikluose nenaudojamas įprastas aušinimo skystis, vietoje jo yra naudojamas vanduo arba specialus sportinis skystis, kuris neužteršia trasos asfalto dangos.

Kodėl dauguma visus sportbike tipo motociklus vadina Superbike?

   Labai dažnai matau tokius skelbimus „perku superbike nuo 600cc“, „ieškau superbike pradedančiajam“ ir pan. O dar dažniau sutinkamas reiškinys yra skelbimas, kuriame parduodamas sportinis motociklas patalpintas supermoto kategorijoj. Asmeniškai aš, vartydamas skelbimus, pažymiu, kokio tipo motociklo ieškau, bet dažnai bent keli ar keliolika sportinių motociklų bus patalpinti į supermoto kategoriją, kas visai nesusiję. 
O iš kur pas mus "atėjęs" pavadinimas Superbike? Iš motosporto - tai viena iš klasių. 

Klasės sportinių-žiedinių motociklų sporte.

  • Pretendent C klasė - tai pradedančiųjų sportininkų klasė. Važiuoti galima homologuotu keturtakčiu motociklu, darbiniai tūriai neribojami, šioje klasėje vienose varžybose važiuoja tiek 600cc, tiek 1000cc motociklai. Motociklo patobulinimai labai riboti, galima naudoti motociklus su gatvei skirtais aptakais. Visoms kitoms klasėms sportiniai plastikai yra privalomi. Lietuvoje ši klasė išskaidyta į C600 ir C1000 (nors startuoja visi bendrai).
  • Rookie iki 600cc (B600) klasė - tai patyrusių motociklininkų klasė. Važiuoti šioje klasėje galima su homologuotu keturtakčiu motociklu. Motociklai patenkantys į šią klasę: iki 600cc – 4 cilindrų keturtakčiai motociklai; iki 675cc – 3 cilindrų keturtakčiai motociklai; iki 750cc – 2 cilindrų keturtakčiai motociklai. Šios klasės motociklai gali būti minimaliai tobulinami, patobulinimai labai ribojami. Varžybose dalyvauja vienodos kubatūros motociklai, gali būti apjungiama su aukštesnėmis klasėmis (SSP).
  • Rookie virš 600cc (B1000) klasė - tai analogiško lygio klasė kaip ir B600, tik su galingesniais motociklais (viskas, kas nepatenka į B600 klasės ribas).
  • Supersport (SSP) - tai aukščiausio lygio 600cc motociklų klasė. Motociklų variklių darbiniai tūriai kaip ir B600 klasėje. Šios klasės motociklai gali būti modifikuoti, patobulinimai praktiškai neribojami, lyginant su B klase. 
  • Superbike (SBK) - tai aukščiausio lygio motociklų klasė. Į šią klasę patenka homologuoti keturtakčiai motociklai nuo 750cc iki 1200cc: iki 1000cc - 4 cilindrų keturtakčiai motociklai; iki 1200cc - 2 cilindrų keturtakčiai motociklai. Kaip ir Supersport klasės motociklai gali būti modifikuojami, patobulinimai praktiškai neribojami, lyginant su žemesnėmis klasėmis.
  • Street klasė - tai nauja motosporto klasė Lietuvoje startavusi 2018 m. Motociklams netaikomi jokie papildomi reikalavimai apart žibintų ir veidrodėlių stiklų apklijavimo. Startuoti galima su bet kokiu motociklu kuris atitinka šalyje galiojančius techninius reikalavimus motociklą naudoti eisme. Street klasė 2019 metais bus skaidoma į 600 ir 1000cc sportinių (žiedinių) motociklų ir neribojamos kubatūros Steet klasės motociklus. 

Apie kitas klases nekalbėsim, nes Lietuvoje jos praktiškai nesutinkamos.

  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas #32 
  • Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

    Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

    Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)