Išbandžiau Baltijos šalių trasas, važiuoju toliau. (IV dalis)

nuotr. Photo-Challenge.pl

Išbandžiau Baltijos šalių trasas, važiuoju toliau.

   Kas neskaitėte pirmų trijų straipsnių, bus sunkoka susigaudyti apie ką kalbam. Trumpai tariant, trečioje dalyje kalbėjau apie Baltijos šalių žiedines trasas, šioje dalyje trumpai papasakosiu apie trasas esančias Lenkijoje, Slovakijoje ir Vengrijoje. Keliaujam į rytų Europą. 


Lenkija, Tor Poznan. 

   Trasa, kurioje daugiausiai treniruojasi patyrę Lietuvos motosportininkai. Nuo mūsų sostinės iki Poznanės žiedo yra lygiai 800 km. Nuvažiuojam nesunkiai vienu prisėdimu, su pertraukėle pavalgyti kažkur aplink Varšuvą. Trasa yra viena mano mėgstamiausių, mano nuomone, turinti vieną įdomiausių konfigūracijų - puiki kelio danga, puikus susisiekimas su civilizacija. Laisvu nuo treniruočių laiku nereikia grūstis į kažkokį užkampį miške ar laukuose, per pietų pertrauką per keliasdešimt minučių galit parsivežti karštą picą ir sulčių! Prieš važiuojant į Poznanę reiktų žinoti, kad trasoje ribojamas motociklo skleidžiamas garsas, todėl su “kiaurais” sportiniais išmetimais galit turėti daug problemų. Garsas yra griežtai kontroliuojamas trasos darbuotojų (paradoksas toks, kad už tvoros yra Poznanės oro uostas). Šią trasą aplankyti labai rekomenduoju, visiškai kitas lygis lyginant su Baltijos šalių trasomis. Startinis mokesti apie 150-200 Eur už dvi dienas. Dėl vienos dienos, manau, važiuoti nelabai apsimoka. Pragyvenimas Lenkijoje pigus, važiuodamas į Poznanę skaičiuoju 350-450 Eur be padangų kainos.

Toliau vėl Lenkija, Silesia ring. 

   Tai nauja trasa kažkur Lenkijos glūdumose. Atstumas iki Silesia ring taip pat 800 km. Mes važiavom gera valanda ilgiau, pasiklydom ne kartą, būtent todėl nemėgstu trasų kaimuose… Kadangi trasa yra pakankamai nauja, joje dar nevyksta jokie čempionatai, galit atvažiuoti tiesiog į trackday. Silesia ringas, kaip ir priklauso naujai trasai, yra puikus - danga nepriekaištinga, infrastuktūra dar vystoma, tikėkimės, kitam sezonui jau bus baigta. Konfigūracija ganėtinai įdomi - dvi ilgos tiesiosios, po vienos reikia stabdyti nuo 250 km/h iki 50 km/h, todėl tai puiki vieta mokytis stabdymo meno. Saugumas aukštam lygy, važiuodamas net negalvoji kas nutiks jeigu “netilpsi” vienam ar kitam posūkyje. Kainos -kaip važiuojant į Tor Poznan, viskas identiškai. 

Ieškom dar aukštesnio lygio, važiuojam į Slovakiją. 

   Slovakia ring yra moderni aukšto lygio trasa. Iki trasos 1200 km. Čia jau yra ką veikti norint nuvažiuoti per vieną dieną. Mes dažniausiai važiuojam su nakvyne pusiaukelėje. Rekomenduočiau apsistoti kalnuose, Zakopanėje, puikus įspūdžiai! Atvažiavę į trasą rasit pilną servisą su viešbučiu, kavine, degaline, esančia pačioje trasoje, medicinos centru ir t.t. Pats žiedas yra labai įdomus, ilgas (trasos ilgis beveik 6 km), daug greitų posūkių, kelio slaideriu galit “prašlifuot” lėkdami virš 200 km/h greičiu. Slovakijoje pragyvenimas jau nėra toks pigus kaip Lenkijoje - startiniai mokesčiai dviem dienom apie 200 Eur, kuras nyksta akyse (kaip minėjau, trasa labai greita). Važiuodamas į Slovakia ring esu pasiruošęs išleisti 600-700 Eur (be padangų). 

Vengrija, Pannonia ring. 

   Šioje trasoje esu buvęs tik vieną kartą ir po to karto likau begalo sužavėtas trasos konfigūracija - daug mažų kalniukų, sunku nulaikyti motociklą ant dviejų ratų. Trasoje yra labai daug posūkių, joje reikia labai stipriai dirbti, todėl pasirodė begalo techniška. Pannonia ring yra užmiestyje, privažiavimas normalus, infrastruktūra išvystyta, trasa nenauja, kelio danga prastos būklės, bet dar patenkinama (lyginant su Nemuno žiedu). Nuo Vilniaus iki Pannonia ringo - 1300 km. Kaina - galima skaičiuoti panašiai kaip važiuojant į Slovakiją. Sutaupysit kruvą pinigų vienu važiavimu aplankydami kelias šalia esančias trasas, kadangi kelių šimtų kilometrų spinduliu yra daugybė gerų trasų. 
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos 
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)