Guma. Su kuo tai valgoma? (VI dalis)

Guma. Su kuo tai valgoma?

   Pradėjęs rašyti straipsnius apie motociklizmą ir motosportą gaunu nemažai žinučių su palaikymu ir dar daugiau su naujokų klausimais. Labai ačiū, kad skaitote tai, ką rašau, tikiuosi randate tame kažką naudingo. Daugiausiai klausimų esu gavęs apie padangas. Nesu padangų pardavėjas ar specialistas, dalinuosi tik tuo, ką pavyksta sužinoti iš patirties važinėjant motociklu gatvėmis ir trasoje. 

Motociklų padangos, skirtos gatvei ir trasai, kuo jos skiriasi?

   Pagrindinis ir esminis skirtumas tarp gatvei ir trasai skirtų padangų yra sukibimas. Natūralu, kad važinėjant greičiau reikalingas geresnis sukibimas, važinėjant lėčiau reikalingas ilgaamžiškumas. Nei vienas motociklu važinėjantis gatvėse nenori padangų keisti kas kelis tūkstančius kilometrų. Sportinės padangos orientuotos į didesnį sukibimą su kelio danga, o ne į ilgaamžiškumą, kasdieniam važinėjimui gatvėje jos visai netinka. Netinka ne tik dėl šių priežasčių, bet apie tai parašysiu toliau. 

Gatvei skirtos padangos. 

   Čia daug neišsiplėsiu, gatvines padangas dauguma pažįstame, jas renkamės pagal savo poreikius, kainą, kokybę, specialistų atsiliepimus ir t.t. Kadangi čia kalbame daugiau apie sportą, pagrindinis klausimas ar galime gatvei skirtas padangas naudoti trasoje? Taip galime ir netgi rekomenduojama naudoti gatvei skirtas padangas tada, kai tik pradedame važinėti žiede. Kodėl? Todėl, kad jūs nebūsit iškarto labai greiti, jūs važiuosit ne vieną trackday kol pradėsit guldyti motociklą daugiau ir daugiau, pradžioje jums nereiks labai didelio sukibimo. Kalbant skaičiais, su gatvinėmis padangomis aš Nemuno žiede per treniruotes važiuodavau iki 1.18 min, Aukštadvaryje nesunkiai 1.02 min. Svarbu pabrėžti tai, kad ne visos gatvinės padangos yra tinkamos naudoti trasoje, rinktis reiktų būtent greitiems motociklams gaminamas padangas pvz. Pirelli Supercorsa SP, Metzeler Racetec RR K3 ir pan.
Taigi reziumuojant, didžiausi pliusai yra kaina (jos pigesnės už sportines), dėvėjimasis (jos ne taip greit sudyla) ir plati temperatūrų amplitudė (jos tinka ir kai šalta ir kai karšta). 

Sportui skirtos padangos. 

   Čia jau prasideda visas “smagumas”. Sportui skirtų padangų yra labai daug. Kuo greičiau važiuoji, tuo daugiau galvos skausmo pradeda kelti padangos. Sportinės padangos skirstomos į super minkštas, minkštas, vidutines ir kietas. Dažnu atveju kuo minštesnis mišinys, tuo karštesnei kelio dangai jis skirtas. Užsidėjus netinkamo mišinio sportinę padangą ją galit suvažiuoti per vieną sesija, ji jums tiesiog nusilups gabalais. Kaip parinkti tinkamą mišinį pagal kelio dangą ir temperatūrą yra tikras “raketų mokslas”. Svarbu paminėti, kad sportinės padangos turi sušilimo ir atvėsimo ciklus (heating cycle). Vienas ciklas skaičiuojamas tada, kai padanga sušyla ir pilnai atšąla. Kiekvieno ciklo metu į padangos paviršių “išlenda” gumos savybes palaikančios cheminės medžiagos, kuo daugiau tokių ciklų, tuo labiau prastėja jos savybės. Ciklų skaičiui sumažinti naudojami padangų šildytuvai (tyre warmers). Neleisdami padangoms atvėsti, per visą dieną jūs padarote tik vieną ciklą (šildytuvai nereikalingi gatvinėms padangoms). Taip pat naudodami šildytuvus jūs visada turit šiltas padangas, kitaip sakant, jūs visada pasiruošęs lėkti.

Kiek kainuoja sportinės padangos ir kiek laiko galima su jom važinėti?

   Sportinių padangų komplektas vidutiniškai kainuoja 300-350 eurų. Kiek ilgai jūs galėsite su jom važinėti prilausys tik nuo jūsų pačio. Kuo greičiau lekiate, tuo greičiau padangos dyla, kuo dažniau nepataikote su mišinio pasirinkimu, tuo daugiau gumos tiesiog “sudrožiate” veltui. Pradedantysis lenktynininkas su vienu padangų komplektu gali važinėtis ir visą sezoną, profesionalas vieną komplektą suvažiuos per dieną. Aukščiausio lygio sportininkai padangas keičia prieš kiekvieną važiavimą. Asmeniškai man galinės padangos pakanka 2-3 dienom, priekinės paprastai dvigubai ilgiau. 

Turite klausimų ar pastabų? Parašykit komentaruose.
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos 
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas

Komentarai

  1. Thank u share your article, padangos pigiau Each driver is very much aware that tires straightforwardly affect the driving security, solace, fuel and support costs, and ecological contamination of our vehicle. Nonetheless, we regularly fail to remember that to get the most extreme advantage, we need to put appropriately in tires.

    AtsakytiPanaikinti

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)