Kuo apsirengti, kad nebūtų šalta/karšta? (VIII dalis)
Kuo apsirengti, kad nebūtų šalta/karšta?
Šiame straipsnyje papasakosiu apie motociklininko aprangą nuo batų iki šalmo. Nesu išbandęs daug skirtingų gamintojų gaminių, todėl kalbėsim bendrai, be prekės ženklų. Čia rasite pagrindines gaires, kaip pasirinkti jums tinkančias apsaugas.
Aprangos reikšmė važinėjant motociklu. Kiek pinigų tam skirti?

Apranga. Odinis kostiumas
Šiais laikais kostiumų pasirinkimas tiesiog milžiniškas, nuo pigių kiniškų iki pačių brangiausių, su kuriais lenktyniauja pasaulio motosporto žvaigždės. Odinį kostiumą galima nupirkti už kelis šimtus arba kelis tūkstančius eurų. Domėkitės, jums išsirinkti padės apžvalgos internete, parduotuvėse dirbantys profesionalai, galbūt labiau patyrę draugai. Aprangą galima pirkti naują arba naudotą, jos būklę galite puikiai matyti prieš pirkdami (ko nepasakyčiau apie šalmus). Odiniai kostiumai būna vienos dalies (sportiniai) ir dviejų dalių (kelnės susegamos su striuke). Vienos dalies kostiumai vienareišmiškai yra saugesni, bet jie labiau tinkami trasai, gatvėje važinėti su jais nėra labai patogu, ypač karštą vasaros dieną sustojus ledų ar kibinų. Dviejų dalių kostiumas patogus tuo, kad bet kada sustojęs galite nusimesti viršų ir atsivėsinti vaikščiodamas su kelnėmis ir “maike” arba termo rūbais.
Tekstiliniai kostiumai
Vienintelis tekstilinės aprangos pliusas yra patogumas. Priešingai nei odinės aprangos, tekstilinės mažiau varžo jūsų judesius, geriau kvėpuoja, su jomis vėsiau. Manau jos puikiai tinka važinėti gatvėse, kur nėra didelių greičių, kur važiuojant lėtai jūsų kūnas „nevirs“ kaip „verda“ odiniame kostiume. Apie šias aprangas daug pasakyti negaliu, esu turėjęs tik vieną tekstilinį kostiumą. Bet kokiu atveju jis man pasitikėjimo nekelia, su tokiu į trasą nevažiuočiau. Šalmas. Galva - brangiausias turtas

Batai. Ne mažiau svarbi aprangos dalis

Pirštinės
Turbūt visi prisimenam, kas būdavo, kai būdami vaikai krisdavome ant žemės. Visada būna nubalnoti keliai ir delnai. Būtent taip ir būna kritimo atveju, jūs instinktyviai remiatės delnais, todėl geros pirštinės yra labai svarbu. Kuo pirštinės brangesnės, tuo jos kokybiškesnės, taisyklė galiojanti praktiškai visur. Dabar daugelis gamintojų gamina pirštines sujungdami paskutinius du pirštus dėl mažesnės traumos galimybės, bet aš ir su tokiom pirštinėm sugebėjau nesunkiai nusilaužti dešinės rankos bevardį.
Nugaros apsauga
Nugaros apsaugos kartais būna įsegamos į aprangas, bet patikimiausias būdas yra atskiros apsaugos dedamos kaip kuprinė ar liemenė. Nugaros apsaugos naudojimas nėra labai paplitęs tarp gatvėse lakstančių motociklistų, su ja jautiesi kaip vėžlys kiaute, bet ji vienareišmiškai yra reikalinga.Papildomos apsaugos

Ką rengtis po apranga?
Apatiniai rūbai naudojami pagal jūsų pačių pasirinkimą, čia jau patogumo klausimas. Vieni naudoja pošalmius, kiti dažnai skalbia šalmus, vieni važinėja su “maike” po apranga, kiti nusiperka termo rūbus. Aš niekada nenaudoju pošalmio, man tiesiog jis netelpa ir visada naudoju termo aprangą, nes kitaip nesugebu aprangos apsivilkti.
Aprangos, šalmo dydis
Dar vienas labai svarbus klausimas yra tinkamas dydžio pasirinkimas. Visada reikia turėti galvoje, kad tiek šalmas, tiek kostiumas, tiek pirštinės prasitampys, o batai niekada neprasitems. Nusipirkęs odinį kostiumą į jį tilpau tik su didele pagalba ir užsisegti galėjau tik pilnai iškvėpęs orą, dabar jis man kaip tik. Šalmą reiktų rinktis tokį, kad užsidėjus, visą galvą apspaustų vienodai, jeigu šalmas jums spaudžia kurią nors galvos dalį labiau nei kitas, jis jums netinkamas, ieškokit kito. Pilnai apspausta galva (bet ne tiek, kad net skaudėtų) turi judėti kartu su šalmu. Tai yra, jeigu jūs kratote galvą į šalis, šalmas negali judėti papildomai, jis negali būti laisvas, jis turi judėti su jūsų galva kaip vienas kūnas.
- Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
- Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
- Nuotraukos - Raminta Photos
- Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas