Pradėjau važinėti žiede. Kur važiuoti? (III dalis)

Pradėjau važinėti žiede. Kur važiuoti?

Kadangi mano darbas stipriai susijęs su motociklizmo reikalais, dažnai bendrauju su naujais motociklininkais. Dauguma į mane besikreipiančių žmonių važinėja sportiniais motociklais (tokia darbo specifika), bet tik mažoji dalis žino, kur su tuo sportiniu motociklu galima nuvažiuoti. 

Trumpai apie renginius.

   Palakstyti su sportiniu motociklu trasoje galima keliais būdais - tai galima daryti mėgėjiškai arba profesionaliai. Motociklininkų mėgėjų renginiai vadinami “trackday” organizuojami dviejų organizatorių Lietuvoje. “Trackday” yra pasaulyje paplitęs formatas, kai motociklininkai be jokio papildomo pasiruošimo gali dalyvauti treniruotėse ir varžybose daugumoje aukščiausio lygio trasų. Su lietuviais galima nuvažiuoti į nemažai skirtingų trasų rytų Europoje. Kitas būdas lenktyniauti yra profesionalus - tam reikalinga sportininko licencija, kurią išduoda Lietuvos motociklų sporto federacija. 

Ko reikia norint dalyvauti “trackday”? 

   Techniškai tvarkingo motociklo ir pilnos motociklinės aprangos. Registruojatės ir lekiat į pasirinktą trasą pravaikyti savo plieninio žirgo arklių.

Ko reikia norint sportuoti su motociklu? 

   Kaip jau minėjau, reikalinga lenktynininko licencija, sportinis motociklas paruoštas važiavimui trasoje (kaip paruošti motociklą yra nustatyta tvarka, kurią rasit federacijos tinklapyje). Užbėgant įvykiams už akių, kuriuos gąsdina pavadinimai ir procedūros, sakau, kad pradedančiųjų licenciją galit gauti sumokėję 10 eurų (kurie vėliau atsipirks, nes renginio mokestis jums bus mažesnis nei tiems, kurie licencijų neturi), o motociklą paruošti pradedančiųjų klasei yra labai paprasta.

Nusprendžiau kaip važiuosiu, o kur važiuoti? Kiek tai kainuoja? 

   Lietuvoje yra vienintelė žiedinė trasa - Nemuno Žiedas. Trasa pakankamai greita, mano nuomone, nepritaikyta motociklams, prasta kelio danga. Renginio metu (tai bus arba trackday arba trackday + Lietuvos čempionato etapas) diena trasoje jums kainuos apie 40-50 Eurų (renginio mokestis). Pradedantysis vairuotojas per dieną išdegina maždaug pilną baką kuro, tai galit skaičiuoti dar 15-20 eurų. Padangos Nemuno žiede dyla gan greitai, tiesa dyla daugiausiai kairė pusė (dauguma nudilus daliai padangos ją apverčia ir toliau “drožia” kitą pusę). Man trackday Nemuno žiede kainuodavo apie 100 eurų (neskaičiuojant padangų, motociklą veždavausi iš Vilniaus).

Sekantis etapas - Užsienis. Latvija, Ryga, Bikernieku trase.

   Už Lietuvos ribų yra daugybė gerų trasų, kelios važiuojant žemėpalyje į viršų ir daug daugiau važiuojant žemyn. Baltijos šalių trasos nėra labai stiprios, nuvažiavus į Latviją sostinėje rasite Bikernieki trasą. Rygos trasa labai panaši į Nemuno žiedą savo infrastruktūra (abi persmelktos sovietmečio dvasios), bet nelabai panaši konfigūracija. Trasa nėra tokia greita, kaip Nemuno žiedas, galbūt vos vos geresnė kelio danga, bet kokiu atveju, iš Kauno rajono nuvažiavę į Latvijos didmiestį nieko ypatingo nerasit. Bikernieki startinis mokestis apie 50-70 eurų, visa kita - kaip Lietuvoje - kuras, maistas, tik kelionė šiek tiek tolimesnė, iki Bikernieki trasos nuo Vilniaus - 300 km. Aš visada skaičiuoju apie 200 eurų (be padangų) vienai dienai Latvijos trasoje, tiesa, mes važiuojam iš vakaro ir nakvojam viešbutyje, po trackday - grįžtam naktį.

Važiuojam toliau. Estija, Parnu, Auto24 ring.

   Estijoje jau pamatysit visiškai kitą “servisą”. Trasa puiki, kelio danga puiki, saugumas aukštam lygy, lyginant su praeitom dviem. Trasos mokestis - apie 70-90 eurų, kuras, maistas - viskas kaip visur. Atstumas iki trasos nuo Vilniaus - 500 km. Trasa yra kurortiniam Estijos miestely. Ten pakankamai brangus pragyvenimas, o ryte nuvažiuoti 500 km, palakstyti su motociklu ir naktį nuvažiuoti dar 500 km skamba, kaip misija neįmanoma. Nakvojam abi naktis viešbutyje. Važiuodamas į Estija skaičiuoju 350-400 eurų.
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos 
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)