Pravažiavau, užsikabinau, kas toliau? (II dalis)

Pravažiavau, užsikabinau, kas toliau?

   Nemažai baikerių savo motociklisto karjerą pradeda sukdami ratukus pirmyn atgal gatvėmis ir užmiesčio keliais, daugumai būna visiškai nesvarbu kur važiuoti, svarbu važiuoti. Pamenu save, kai pradėjau važinėti, kai sėsdavau ant savo Hondos ir lėkdavau kur akys mato, susipažinau su aplinkinėmis vietovėmis, atradau daug smagių keliukų, daug gražių vietų. Sužinojęs apie galimybę pasivažinėti uždarose trasose atvažiavau į Aukštadvario kartodromą.. ir kas toliau? Ir viskas - užsikabinau! 

Žiedas gali būti kaip narkotikas, kartą pabandžius galit “užkibti” ilgam. 

Natūralu, kad ne visi turit tam pritaikytus motociklus. Pirkdami pirmą motociklą tikrai nežinojot, kur su juo važiuosit, ką norėsit iš jo gauti, ar norėsit ramiai keliauti po šalį, ar lakstyti asfaltuotais keliais, ar po miškus. Dauguma motociklininkų pirmiausia nusiperka motociklą ir tik po to supranta kur ir kaip jiems patinka važinėti. Kaip taisyklė, pirmas motociklas dažniausiai būna klasikinis, streetbike, bet tai ne kliūtis išbandyti ir žiedines trasas. Greičiausiai pasiekiama nesportinės moto technikos riba yra žemi pakojai, guldant motociklą pakojai pradeda braukti asfaltu ir greičiau važiuoti tampa sunku. 

Kas nutinka daugeliui nesportinių motociklų vairuotojų kuriuos “užkabina” žiedas? 

   Jie perka Sportbike. Iš savo patirties galiu rekomenduoti pradėti su mažesnės kubatūros motociklu. Greičiausi lenktynininkai pradeda nuo pačių mažiausių kubatūrų, bet mes jau turbūt nesiruošiam būti pasaulinio čempionai ir mums jau per vėlu, pasiekti MotoGP lygį, taigi pradedam nuo 600cc. Šios klasės motociklai yra lengvesni, lengviau valdomi, mažiau “aštrūs”, juos tiesiog paprasčiau vairuoti, taip pat jie yra pigesni. Į Kačerginės Nemuno žiedą aš pirmą kartą atvažiavau su 1000cc klasės motociklu, pripažinsiu lengva buvo tik atsukti tiesiojoj. Pravažiavęs 3-4 trackday nusipirkau GSXR600 ir jau patį pirmą trackday Kačerginės Nemuno žiede su juo važiavau 8-iomis sekundėmis greičiau nei su 1000cc. 

Kodėl 600cc? Kodėl 1000cc? 

   Labai dažnai matau naujokus atvažiuojančius su apynaujais BMW, blizgančiais Ducati, kitais galingais motociklais ir visiškai nepavažiuojančius lyginant su kitais naujokais atvažiavusiais su streetbike arba silpnesniais motociklais. Jeigu tikslas yra gerai praleisti laiką ir su niekuo nesivaržyti, tiesiog pasivažinėti, kodėl gi ne, važiuokit su kuo jums patinka, bet jeigu tikslas pradėti sportuoti, manau vertėtų pagalvoti šiek tiek racionaliau. 
   Vienas iš daugiausiai lemiančių veiksnių motosporte yra treniruočių kiekis. Technika lemia labai mažai, svarbiausia ji turi būti tvarkinga ir prižiūrėta, o arklių skaičius pradedančiajam yra visiškai nesvarbus, dažnu atveju geriau turėti mažiau arklių nei daugiau. Investuokit savo laiką ir pinigus į treniruotes ir geras padangas, pasieksit žymiai daugiau nei nusipirkę naują BMW ar kitą “litrą”. Man yra tekę matyti ne vieną naujoką vos pabuvusį keliuose trackday su savo pirmuoju motociklu ir iškart perkantį “žiedui ruoštą” galingą motociklą ir galvojantį, kad dabar tai lėks! 1000cc klasės žiediniu motociklu važiuoti trasoje reikia pribręsti, reikia atrasti savo važiavimo stilių. Mano galva, pati didžiausia klaida yra pirkti 1000cc motociklą, kai tiesiog norite būti greitesni - tas tikrai nepadės. Rato įveikimo laikai tarp 1000 ir 600cc klasės motociklų skiriasi tik jau pakankamai aukštame lygyje, pradedantiems ar vidutiniams vairuotojams “litras” nesuteikia jokio pranašumo, tik didina važiavimo kaštus. 
   Dar vienas šiandien aktualus argumentas lyginant skirtingų klasių motociklus yra technologijos. Beveik visi šiuolaikiniai 1000 klasės motociklai turi begalę pagalbinių elektronikos asistentų padedančių važiuoti greičiau. 600cc motociklai yra paprasti, tik keletas pačių naujausių modelių turi antipraslydimą ar ABS. Mano nuomone, primiausia reikia pramokti važiuoti be elektronikos pagalbos, bet čia jau jūsų pasirinkimas. Ar elektronika jums padės važiuoti greičiau? Galbūt kažkiek, bet ar padės vairuoti geriau - nemanau. O gal 750cc? Nežinau, nesu važiavęs su 750cc motociklu, bet kai tokį išbandysiu, būtinai pasidalinsiu įspūdžiais. Žmonės kalba, kad 750 traukia kaip litras, o valdosi kaip 600.. atrodo ganėtinai įdomu!

Ką daryti jeigu jau pradėjot važiuoti žiede ir turit 1000cc sportinį motociklą? Pirkti 600cc?

 Tikrai ne, Lietuvoje turime daugybę sportininkų pradėjusių važiuoti ir po šiai dienai važiuojančių su galingiausias motociklais ir jiems sekasi labai gerai. Šis tekstas daugiau skirtas tiems, kurie pradėjo važiuoti trasoje su nesportiniu motociklu ir kitą sezoną dairysis išsvajotojo žiedinio motociklo. Rašydamas noriu pasakyti, kad nebūsit greitesni su galingesniu motociklu, nesivaikykit arklio galių, geriau daugiau investuokit į laiką trasoje, o ne į brangią techniką. 
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos 
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)