Eksploatacinės išlaidos motosporte (XVI dalis)

Eksploatacinės išlaidos motosporte

   Šiandieną papasakosiu apie savo motociklo techninius aptarnavimus, greitai besidėvinčias dalis, jų kainas ir pan. Pabrėžiu, kad tai yra mano asmeninė patirtis ir mano pasirinkimas kas ir kaip dažnai yra keičiama, kiek tai kainuoja. 

   Motociklą naudojant sporte susiduriame su žymiai didesnėmis išlaidomis, lyginant su įprastai naudojamais motociklais. Dažnam atrodo keista, kodėl viskas taip dažnai yra keičiama, kaip galima “suvažinėti” naujas padangas per vieną dieną ir dar daug kitų nekasdieniškų reikalų. Norint, kad technika tarnautų ilgai ir be gedimų, reikia ja atitinkamai rūpintis.

Motociklo paruošimas sezonui. Tepalai

   Naujam sezonui motociklą pradedu ruošti pasibaigus senajam. Tepalus su filtru pakeičiu iš karto po paskutinio važiavimo, dėl tos priežasties, kad nestovėtų motociklas visą žiemą su panaudotu tepalu. Apie tepalų kainą kalbėti nereikia, visi keičiame, visi žinome kiek tai kainuoja. Sezono metu tepalus stengiuosi keisti kas 5-7 dienas trasoje, kas yra apie 700-1000 km. Pirmenybės jokiems tepalams neteikiu, kadangi dažnai varžybų prizai iš renginio rėmėjų būna būtent tepalai, ką gaunu, tą pilu. Esu įsitikinęs, kad geriau keisti dažniau, nei ieškoti saldainiais kvepiančių ir krūvą pinigų kainuojančių tepalų. 

Stabilumas, amortizacija

   Tai yra vienas svarbiausių elementų saugiam ir greitam važiavimui užtikrinti. Amortizatoriai padeda jūsų motociklo padangoms sekti kelio dangą, neprarasti sukibimo, jie visada turi veikti nepriekaištingai. Ruošdamas naują (man naują, o ne iš salono naują) motociklą visada pakeičiu jo spyruokles į tinkamas mano svoriui. Vieną kartą į sezoną darau galinio amortizatoriaus servisą, keičiu tepalus, susidėvėjusias dalis. Tris kartus per sezoną keičiu priekinių amortizatorių tepalą, esant reikalui ir riebokšlius. Motociklo šakes pilnai išardau, išplaunu, supilu šviežią tepalą ir surenku atgal, tai užtikrina tinkamą pakabos darbą. Dauguma motociklininkų šakių tepalą keičia tik tada, kai riebokšliai pradeda leisti tepalus, tai daryti reikėtų dažniau. Galinio amortizatoriaus servisas kainuoja nuo 30 iki 150 EUR (paprastai kuo dažniau tai daroma, tuo mažiau tai kainuoja). Šakių perrinkimas su dalimis ir tepalais kainuoja apie 50-100 EUR. 

Aušinimas

    Aušinimo sistemos skystį keičiu du kartus per sezoną. Pirmą kartą, atšilus orams, sistemą užpildau distiliuotu vandeliu, antrą kartą sezono gale prieš statydamas žiemos “miegui” distiliuotą vandenį pakeičiu antifreezu. Vanduo naudojamas sporte tam, kad motociklui nuvirtus ar užvirus aušinimo sistemai neužteršti trasos, nes antifreezas ant asfalto dangos yra toks pats slidus kaip tepalas. Dar viena priežastis yra pačio vairuotojo saugumas, jeigu jūsų sistema važiuojant užvirs ir antifreezas bus išlietas ant galinio rato, 99%, kad sekančiame posūkyje krisite ir turėsite daug reikalų valant slidžią padangą, jeigu tai bus vanduo, galbūt dar pavyks išvairuoti ar bent jau nesugadinsite padangos. Vanduo kainuoja kelis eurus, antifreezas keliolika, niekada nenaudoju brangių motociklinių aušinimo skysčių, nematau skirtumo, išskyrus kainą.

Stabdžiai

   Stabdžių sistema nėra visai pigus reikalas. Važiuodamas trasoje, per sezoną sunaudoju iki 2 komplektų priekinių stabdžių kaladėlių. Kaladėles renkuosi kokybiškas, sportines, jų komplekto kaina paprastai viršija 100 EUR. Stabdžių skystis yra drėgmę į save traukiantis skystis, kuo jis senesnis, tuo prastesnės jo savybės. Skystį reiktų keisti bent kartą per sezoną, aš keičiu du kartus. Gero stabdžių skysčio buteliukas kainuoja apie 15-20 EUR, buteliuko pakanka visam sezonui. 

Filtrai, žvakės, degalai

   Kadangi ypatingo kuro dar nenaudoju, viskas įprastai, kuras iš degalinės. Vienai dienai trasoje reikia apie 20-30 litrų benzino, priklausomai nuo trasos. Tepalo filtrą keičiu kaskart keisdamas tepalą, jis kainuoja 5-10 EUR, oro filtrą keičiu kas sezoną 15-20 EUR. Žvakes keičiu taip pat kartą per sezoną, žvakių kaina 10-15 EUR/vnt, tiesa, čia taupau, man reikia tik trijų žvakių, kai daugumai reikia visų keturių :)) 

Padangos. Linksmiausia dalis 

   Didžiausia biudžeto dalis važinėjant trasoje sunaudojama būtent padangoms. Sportinių padangų komplektas kainuoja 300-400 EUR. Padangų dėvėjimasis priklauso nuo motociklininko greičio ir meistriškumo, taip pat nuo teisingo padangų pasirinkimo konkrečiai trasai ir oro sąlygoms. Man galinės padangos pakanka 2-3 dienoms, priekinės 4-6 dienoms. Apytiksliai skaičiuojant, galinė padanga kainuoja 200 EUR, priekinė 150 EUR. Taigi, dienai trasoje galiu drąsiai skaičiuoti apie 100 EUR vien padangoms. Per sezoną trasoje praleidžiu apie 30 dienų, taigi aritmetika paprasta.   

Prižiūrėkite savo mototechniką, ir ji jums tarnaus ilgai ir laimingai!
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos 
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)