Motociklo apžvalga. Suzuki GSX-R (Nr. 1)

SUZUKI GSX-R apžvalga

   Turėjau šį motociklą du metus, prasukau nemažai kilometrų trasoje, tai buvo vienas pirmųjų mano motociklų su kuriais pradėjau važinėti žiede. GSX-R 600 K4 nusipirkau rimčiau susidomėjęs plento žiedu, prieš tai važinėjau Honda CBR 929RR, kuris man pasirodė kiek per galingas. Trumpai papasakosiu savo įspūdžius apie savo “senuką”.

Istorija

   Mano Suzukis buvo 2004 metų (su 2005 metų modelio plastikais) parvykęs iš Italijos. Rida man nebuvo žinoma, skydelis standartiškai rodė dvidešimt kelis tūkstančius kilometrų. Dėl susidėvėjusių stabdžių diskų ir pačio motociklo būklės spėčiau, kad motociklas buvo naudojamas labiau kaip transporto priemonė, o ne kaip sportinis motociklas ir turėjo būti įveikęs netoli 50 tūkst. km. Kai motociklą pardaviau, jo rida buvo virš 30 tūkst. ant skydelio ir mano spėjimu apie 60+ tūkst. realiai. 

Pasirinkimas

   Pradėjęs sukiotis Aukštadvario kartodrome, išbandęs Nemuno žiedą ir Baltijos šalių trasas nusprendžiau, kad man reikia kažko paklusnesnio ir ne tokio galingo. Pradėjau rinktis motociklą. Pasirinkimas buvo ribojamas tam tikro biudžeto, norėjau “tilpti” į 10 tūkstančių litų. Rinkausi tarp populiariausių japoniškų motociklų ir čiupau tai, ką radau geriausios būklės. Dabar tiksliai nepamenu kiek motociklas kainavo, bet prisimenu, kad tilpau į biudžetą ir dar liko nemažai pinigų padangoms ir t.t. 

Pirmas įspūdis

   Motociklą užregistravau, pravažiavau keletą ratų aplink Vilnių ir iškart vežiausi į Nemuno žiedą pirmam testui (dar tais laikais, kai užtekdavo paskambinti į Nemuno žiedą ir rezervuotis laiką važiavimams be jokių teisėjų, greitųjų ir pan.). Pirmas įspūdis buvo labai geras, jau per pirmą treniruotę pavyko labai stipriai pasigerinti savo geriausią Nemuno žiedo rato įveikimo laiką. Čia supratau, kad 600cc motociklas yra daug kartų lengviau valdomas pradedantiesiems žiedo važiuotojams. Vėliau sekė treniruotės Aukštadvario kartodrome, kur iškart atsiskleidė mažesnės kubatūros motociklo svorio pranašumas.

Bendra techninė apžvalga

   Motociklas teoriškai generuoja 97.5 arklio galias į galinį ratą ir mano žiniomis yra lengviausias savo klasėje (160 kg - sausas svoris). Bendras galios įspūdis yra geras, trūkumo nesijautė (priešingai nei naujesnio GSX-R 600). Kaip jau minėjau, motociklas yra ganėtinai lengvas, tokiu svoriu gali pasigirti retas naujesnis šešišimtukas ir tai tikrai jaučiasi. Nors pats motociklas dar ganėtinai senoviškų formų ir atsisėdus atrodo ganėtinai griozdiškas, valdomas yra labai lengvai ir užtikrintai. Suzuki GSX-R 600 K4 K5 važiuoklė yra labai minkšta ir tinkama lengvesnio svorio motociklininkams. Aš pats nesu labai didelis, sveriu 72 kg, bet net man priekinės motociklo spyruoklės buvo per minkštos (gamyklinės  0.85 kg/mm, mano svoriui tinkamos 0.95 kg/mm), galinė spyruoklė taip pat minkšta (gamyklinė 7.6 kg/mm). Tai nėra sunkiai sprendžiama problema, naujos spyruoklės kainuoja po 80-100 eurų. Stabdžiai - tragiški (Suzuki gamykla atšaukė visus master cilindrus naudotus nuo 2004 iki 2013 metų GSX-R motocikluose), vos ilgiau pavažinėjus ir stipriau pastabdžius stadžių rankena tiek suminkštėdavo, kad liesdavo gazo rankeną ir praktiškai nestabdė. Problema su stabdžiais sprendžiama keičiant stabdžių pompą (master cylinder). 

Mano rekomenduojami patobulinimai

   Važiuoklė. Spyruoklės į priekines šakes pagal savo svorį yra labai rekomenduojamos, ypač jeigu sveriate daugiau nei 75 kg. Aš spyruokles pakeičiau kai pradėjau važiuoti kažkiek greičiau, skirtumas buvo akivaizdus, motociklo valdymas pasikeitė į gerą pusę.    

   Stabdžiai. Mano motocikle stabdžiai buvo pakeisti iš esmės. Keičiau stabdžių šlangeles, stabdžių cilindriuką (master cylinder), diskus į 320 mm vietoje 300 mm. Galbūt būtų pakakę pakeisti pagrindinį stabdžių cilindriuką, bet mano diskai jau buvo susidėvėję, o kainų skirtumo tarp 320 mm ir 300 mm nebuvo jokio, tad sudėjau didesnius. Stabdžius įvertinau po dviejų metų, kai parduodamas motociklą sudėjau originalias dalis ir pravažiavau, jausmas kaip diena ir naktis.    

   Akseleratoriaus rankena. Visi mano vairuoti Suzuki motociklai turėjo labai ilgą gazo rankeną (daug sukti nuo pilnai uždaryto iki pilnai atidaryto gazo). Ši problema nebūtų problema, jeigu nenorėtum to gazo dažnai atsukti iki galo (pvz. važiuojant trasoje). Sprendimas paprastas, perkame greitą gazą už 100-150 eurų arba darome viską pigiau ir papraščiau, nusiperkame greito gazo (quick action throttle) plastikinį žiedelį iš ebay (aš tokį pasigaminau pats, kainavo kelis eurus). Greitas gazas yra geras dalykas, bet nepigus, jo pagalba galite kaitalioti gazo rankenos apsisukimus kaip jums patinka, tiesa, šio GSX-R gazo rankena sujungta su kill switch, todėl turėsite papildomai pirkti ir naują variklio paleidimo mygtuką. 

Patvarumas

   Nežinau, ar man taip pasisekė, ar tikrai šie modeliai yra labai patvarūs. Per pora metų intensyvaus naudojimo neturėjau nei menkiausio gedimo. Motociklas idealiai tarnavo man ir tikiu, kad toliau tarnauja kitiems savininkams. 

Apibendrinimas

   Suzuki GSX-R 600 K4 K5 yra puikus motociklas už mažą kainą. Manau tai vienas geresnių pasirinkimų pradėti važinėti trasoje. Motociklo kaina šiuo metu yra apie 2000-2500 eurų, taip pat reiktų atsidėti šimtinę-dvi stabdžiams ir turėsite puikų ir patikimą motociklą tiek gatvei tiek trasai. Šiuo metu tai jau yra biudžetinis variantas, visos motociklo dalys kainuoja ženkliai mažiau nei turint naujesnį modelį, su dalių pasirinkimu taip pat nėra jokių problemų. Vietoje GSX-R 600 K4 K5 rinkčiausi nebent ZX6RR, 2003-2004 m. arba 2005-2006 m. modelį, bet tai mūsų kraštuose tokia egzotika, kad kažin ar tokį įmanoma rasti už 2500 eurų… 

Sekanti apžvalga - Suzuki GSX-R 600 K8-L0
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Nuotraukos - Raminta Photos 
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)