Motociklo apžvalga. Suzuki GSX-R (Nr. 2)
SUZUKI GSX-R 2008-2010 apžvalga
Istorija
Įsigytas motociklas buvo 2009 metų su labai maža rida, pirktas iš pažįstamo motociklininko. Skydelis rodė apie 7-8 tūkst. km. Motociklas jau keli metai buvo naudojamas sporte, buvo pilnai paruoštas sportuoti, su gausybe visokiausių sportinių daikčiukų. Kadangi Suzukis atvykęs iš JAV, buvo daužtas, turėjo keletą randų, bet nieko labai rimto nesimatė, važiavo tiesiai :))
Pasirinkimas
Suzuki rinkausi būtent todėl, kad prieš tai turėtas Suzuki buvo labai patikimas, ir man su juo gerai sekėsi važiuoti. Buvau įsitikinęs, kad naujesnis modelis yra tobulesnis modelis ir viskas bus dar geriau. Taip pat bijojau toliau žaisti su likimu ir laukti kol žiede “smaugiamas” mano senukas, kuris nubėgęs daug kilometrų, pradės byrėti ir sugadins man sezoną. Viskas iš išskaičiavimo ir apsidraudimo.
Pirmas įspūdis
Motociklą įsigijus sezono gale, jau nelabai buvo galimybių jį normaliai išbandyti. Per žiemą motociklą pritaikiau savo poreikiams, pardaviau tai, kas man nebuvo reikalinga, nusipirkau ko trūko, atlikau pilną amortizatorių servisą, pakeičiau visus skysčius ir t.t. Kadangi motociklas buvo po menko kritimo, perdažiau visus plastikus, lūžusius pakeičiau naujais. Po žiemos pirmą kartą nusivežiau motociklą į Aukštadvario kartodromą ir iš karto po to į Lenkijoje esančią Silesia ring trasą. Jau po garažą stumdant supratau, kad jis nebus toks lengvas ir manevringas, kokio norėčiau. Pravažiavus Aukštadvaryje, dar nieko gero nesupratau, po žiemos miego visi motociklai nerangūs, nes vairuotojas dar žiemos režimu gyvena… Bet Silesia ringe per dvi dienas nuo ryto iki vakaro lakstant viskas pasirodė. Motociklas buvo sunkus, nors teorinis svoris nėra labai didelis (163 kg. sausas svoris), taip pat motociklas buvo su sportiniais rūbais ir pilnu išmetimu (kas numeta nemažai kilogramų). Taigi svorio paskirstymas iš karto labai nuvylė. Kitas minusas buvo trauka. Motociklas labai prastai traukia aukštuose sūkiuose, pavaras reikėjo keisti ženkliai ankščiau nei maksimalūs sūkiai. Negaliu garantuoti, kad taip važiuoja visi šio modelio Suzukiai, nes maniškis buvo reguliuotas ant dyno stendo su specialiai jam parašyta programa ir t.t., bet esu ne kartą girdėjęs nusiskundimų dėl šių modelių galios aukštuose sūkiuose trūkumo. Galios trūkumą pastebėti buvo labai lengva, netgi važiuojant greičiau už varžovus, jie visi mane lenkdavo tiesiosiose, lyg važiuotų su litrais.
Bendra techninė apžvalga
Deklaruojama motociklo galia 109 AG galiniame rate. Labai gaila, kad neturėjau šio modelio dyno rezultatų, bet nebūčiau nustebęs, jeigu reali galia būtų mažesnė už mano senojo GSX-R 600 K4. Kaip jau minėjau, motociklo svoris 163 kg (sausas), bet motociklo valdymas man nepatiko, toks jausmas, kad svoris kiek aukščiau nei turėtų būti, ir motociko vairavimas sudaro įspūdį, kad vairuoji sunkesnį motociklą,nei jis yra. Motociklo važiuoklė gana minšta, gamyklinės spyruoklės puikiai tiko mano svoriui (sveriu 72kg, motociklo spyruoklės priekis 0.9kg/mm galas 9.4 kg/mm). Minimaliai nusistačius važiuoklę pagal save, viskas buvo labai gerai, sukibimas puikus, motociklas kaip įkaltas sekė jam diktuojamas trajektorijas. Kaip ir senesni modeliai, šie taip pat patenka į brokuotų stabdžių cilindriukų programą (Suzuki juos keičia nemokamai), bet originalių stabdžių išbandyti man neteko, iš karto uždėjau stabdžių pompą (master cylinder), naudotą prieš tai turėtuose motocikluose.
Mano rekomenduojami patobulinimai
Svoris. Sportinis išmetimas. Ne dėl galios, ne dėl garso, o dėl svorio. Kai senojo GSXR išmetimas svėrė nelabai daug, tai šio modelio svėrė daug daugiau (naujesni motociklai turi atitikti griežtesnius ekologinius reikalavimus, todėl jų išmetimo sistemos sudėtingesnės ir sunkesnės). Kadangi mano motociklas turėjo pilną išmetimą, o garažo kampe stovėjo gamyklinis, juos pasvėrus net nekilo minties naudoti gamyklinį (±4-5kg skirtumas).
Stabdžiai. Čia greičiau ne mano rekomenduojamas patobulinimas, o pačio Suzuki reikalavimas pasikeisti stabdžių pompą (master cylinder), norint turėti normalius stabdžius.
Akseleratoriaus rankena. [naudoju senesnėje apžvalgoje rašytą tekstą, nes viskas tinka ir šiam modeliui]. Visi mano vairuoti Suzuki motociklai turėjo labai ilgą gazo rankeną (daug sukti nuo pilnai uždaryto iki pilnai atidaryto gazo). Ši problema nebūtų problema, jeigu nenorėtum to gazo dažnai atsukti iki dugno (pvz. važiuojant trasoje). Sprendimas paprastas, perkame greitą gazą už 100-150 eurų arba darome viską pigiau ir papraščiau ir nusiperkame quick action throlle plastikinį žiedelį iš ebay (aš tokį pasigaminau pats, kainavo kelis eurus). Greitas gazas yra geras dalykas, bet nepigus, jo pagalba galite kaitalioti gazo rankenos apsisukimus kaip jums patinka, tiesa, šio GSX-R gazo rankena sujungta su kill switch, todėl turėsite papildomai pirkti ir naują variklio paleidimo mygtuką, taip pat prarasite galimybę nustatinėti galios režimus.
Stabdžiai. Čia greičiau ne mano rekomenduojamas patobulinimas, o pačio Suzuki reikalavimas pasikeisti stabdžių pompą (master cylinder), norint turėti normalius stabdžius.
Akseleratoriaus rankena. [naudoju senesnėje apžvalgoje rašytą tekstą, nes viskas tinka ir šiam modeliui]. Visi mano vairuoti Suzuki motociklai turėjo labai ilgą gazo rankeną (daug sukti nuo pilnai uždaryto iki pilnai atidaryto gazo). Ši problema nebūtų problema, jeigu nenorėtum to gazo dažnai atsukti iki dugno (pvz. važiuojant trasoje). Sprendimas paprastas, perkame greitą gazą už 100-150 eurų arba darome viską pigiau ir papraščiau ir nusiperkame quick action throlle plastikinį žiedelį iš ebay (aš tokį pasigaminau pats, kainavo kelis eurus). Greitas gazas yra geras dalykas, bet nepigus, jo pagalba galite kaitalioti gazo rankenos apsisukimus kaip jums patinka, tiesa, šio GSX-R gazo rankena sujungta su kill switch, todėl turėsite papildomai pirkti ir naują variklio paleidimo mygtuką, taip pat prarasite galimybę nustatinėti galios režimus.
Apibendrinimas
SUZUKI GSX-R 600 K8-L0 (2008-2010) yra gražus, modernus motociklas. Važiuoja jis pakankamai gerai, sėdėti ant jo patogu, motociklas labai populiarus mūsų kraštuose, todėl dėl pardavimo problemų taip pat nėra. Motociklas turi tris galios režimus, kas gali padėti važiuojant trasoje per lietų arba mokantis vairuoti. Nusipirkus tokį motociklą važiavimui žiede, reikėtų pagalvoti apie jo svorio mažinimą. Kasdieniam naudojimui, ne sportui tai ko gero puikus pasirinkimas. Man asmeniškai jis yra nuobodus, jų yra labai daug, jokio išskirtinumo.
Gero ateinančio sezono, kad laukimas neprailgtų!
- Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
- Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
- Nuotraukos - Raminta Photos
- Sekanti apžvalga - Triumph Daytona 675 2006-2008
- Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas