Motociklo apžvalga. Triumph Daytona 675 (Nr. 3)

Triumph Daytona 675 2006-2008 apžvalga

   Mano pažintis su Triumph įvyko jau labai seniai. Apie žiedą dar nieko nežinojau, važinėjau gatvėmis ir svajojau apie Ducati. Kadangi Ducati įpirkti negalėjau (ir dabar negaliu…), akis užkliuvo už kito tuo metu ne mažiau egzotiško motociklo - Triumph Daytona 675. 

Istorija

   Kaip dabar prisimenu, motociklas buvo visas raudonas, atrodė nuostabiai, o jau garsas... pasaka. Kad ir kaip man patiko tas motociklas, deja aš jo nepirkau dėl kelių priežasčių. Pirmiausia dėl neaiškios jo būklės, per abu variklio dangtelius sunkėsi tepalas, antra, dėl motociklo aukščio-vos pasiekiau žemę. Tuo metu supratau, kad nelemta man turėti šio gražaus motociklo vien dėl jo sėdynės aukščio: atsisėdęs jaučiausi nelabai patogiai, pilnom pėdom žemės nesiekiau, reikėjo pasistiebti, o tai nėra labai patogu kasdien važinėjant su motociklu gatvėmis nuo šviesoforo iki šviesoforo.

Pasirinkimas

   Praėjus eilei metų ir pakeitus keletą motociklų, gavau vėl pasėdėti ant Daytonos ir kaip bebūtų keista, žemę jau paisekiau. Mano žiniomis, kojos nepailgėjo ir šiaip jau daugiau tikrai nepaaugau, tada supratau, kad pirmoji mano svajonių Daytona, ant kurios teko sėdėti, buvo tiesiog  paaukštinta. Kaip dabar prisimenu, savininkas buvo kokiu pusmetriu už mane didesnis... Kažkodėl tada nepagalvojau tiesiog palyginti sėdynių aukščius įvairių motociklų techninėse charakteristikose ir visiškai be reikalo nurašiau Daytoną į man netinkamų motociklų sąrašą. Taigi ilgai nelaukęs, tuo metu dar vairuodamas savo Suzuki GSX-R 600, radau skelbime labai gražią raudoną Daytoną. Motociklas buvo kitame Lietuvos gale, bet labai pakeliui, vykstant į Rygoje esančią Bikernieki trasą. Taip važiuojant pakeliui į trackday Latvijoje, užsukome apžiūrėti Daytonos. Grįžus iš trackday jau sekančią dieną kroviau ant priekabos savo naują gražuolę. Motociklas nebuvo tobulas, šiek tiek reikėjo pridėti rankas, bet išorinė būklė buvo puiki, ta sodri raudona spalva nupirko visas mano simpatijas. 

Pirmas įspūdis

   Kadangi motociklas buvo visiškai standartinis, pirmas išvažiavimas buvo mieste. Manevringumas neišpasakytas, Daytona lyginant su tuomet vairuojamu Suzukiu atrodė dvigubai siauresnė, lengvesnė ir galingesnė. Aišku, tai buvo tik įspūdis, realiai ji nėra lengvesnė ir dėl galios galima ginčytis. Visą įspūdį sudaro geras sukimo momentas prie mažų sūkių, sportiniu motociklu važinėjant mieste visas važiavimas vyksta pirmomis pavaromis žemesniais sūkiais, o čia Daytonos arkliukas, ypač šito modelio 2006-2008 m. Daytona šoka ant vieno rato praktiškai ištisai, nereikia net gazo daug atsukti ir žiūrėk, priekis jau pakilęs nuo žemės. Tai ir suteikia įspūdį, kad motociklas galingas, deja jis tiesiog prastai išbalansuotas. Nusivežiau motociklą į Aukštadvario kartodromą. Važiuoti sekėsi gana sunkiai dėl tos pačios priežasties, labai lengvai kylančio priekio. Kadangi Aukštadvaryje važiuojame pirma-antra pavaromis, man išvažiuojant iš visų lėtų posūkių priekis pradėdavo kilti ir reikejo mažinti gazą, kad spėtum tilpti į sekantį posūkį. Greitai važiuoti nepavyko, geriausias laikas, kurį man pavyko pasiekti su šiuo modeliu Aukštadvario kartodrome buvo 1.02 min, kai tuo tarpu su senuoju Suzukiu, nesunkiai įvažiuodavau minutę. 

Bendra techninė apžvalga

   Motociklas turi apie 110 AG galiniame rate ir “sausas” sveria 165 kg. Dėl trijų cilindrų eilėje Daytona yra gana siaura, lyginant su kitais 600cc klasės motociklais. Motociklas turi puikius stabdžius, armuotos stabdžių šlangelės montuojamos jau gamykloje standartinėje komplektacijoje.  Variklis nėra labai lepus ir važiuoja ilgai, bet reikėtų atkreipti dėmesį į variklio alyvos kiekį, nes ji matuojama labai nepatogiai (nėra akutės, sunku sekti tepalo lygį). Triumph vairuotojų tarpe teko matyti ne vieną Daytoną važiuojnčią jau 50-60 tūkst. km. Savo akimis esu matęs Daytoną nuvažiavusią arti 60 tūkst. ir atrodančią ir dirbančią labai gražiai (tokios pas mus pardavinėjamos kaip su 10-15 tūkst. rida). 

   Šios kartos Triumph Daytona 675 2006-2008 m. motociklai turėjo gamykloje įdomiai paskaičiuotą pirmos pavaros perdavimo santykį. Pirma pavara buvo gana trumpa ir motociklas buvo labai labai aštrus, todėl su juo sunku važiuoti greitai pirmomis pavaromis, bet kartu ir labai įdomu. Sportuojant susiduriam su ta pačia problema dėl pirmos pavaros, labai sunku su šiuo motociklu startuoti. Vos pajudėjus starte priekis jau ore, startuodamas varžybose stengiausi antrą pavarą jungti greičiau nei variklis pasiekia maksimalius sūkius, visi startai būdavo prasti. Tuo metu aukšto lygio sportininkai, važiuojantys šiuo modeliu varžybose keisdavo greičių dėžės dantračius, netgi pats Triumph parduodavo transmission race  kit, kuris pailgindavo pirmą pavarą. Modeliuose nuo 2009 m. šis dalykas jau buvo ištaisytas. 

   Sekanti bėdelė yra įtampos reguliarotius (lygintuvas). Jis yra pritvirtintas prie variklio bloko po galiniu amortizatoriumi kur yra pakankamai karšta ir nelabai užpučia vėjai, todėl jie yra linkę perkaisti ir sudegti. Problema sprendžiama labai paprastai, įtampos reguliatorius perkeliamas į kitą vietą, pvz., kažkur prie plastikų (naujo modelio įtampos reguliatoriaus vieta po šoniniu plastiku, mano Daytonoje jis nukeltas į priekį ir pritvirtintas prie priekinio rėmelio šalia spidometro). 

   Silpni variklio grandinės įtempėjai. Čia visų kartų Daytonų bėda, originaliai naudojami hidrauliniai įtempėjai yra gana prasti, kartais užkūrus motociklą atrodo, kad variklyje priberta kibiras varžtų, bet pabarška kelias sekundes ir nustoja :) Mano Daytonoje įtempėjas buvo pakeistas į mechaninį ir grandinę patempti reikėjo rankiniu būdu. 

Mano rekomenduojami patobulinimai

   Gearingas (informacija nuorodoje). -1 dantukas priekinėje žvaigždėje ir +2 galinėje šį motociklą paverčia dar smagesniu, nei jis yra. Turint gerą sukimo momentą žemuose sūkiuose ir -1+2 gearingą važinėti išties smagu. Važiuojant mieste ar lėtose trasose nereikia motociklo smaugti iki aukštų sūkių, gana patogu važiuojant dviese. Vieni pliusai. 

   Patartina perkelti srovės reguliatorių kaip rašiau ankščiau. Nors man nėra sudegęs nei vienas, pasaulis kalba, kad tai labai dažna pirmųjų 675 Daytonų liga. 

Apibendrinimas

   Triumph Daytona 675 2006-2008 m. yra puikus sportinis motociklas. Lietuvoje Triumphas vis dar yra šiokia tokia egzotika, bet po truputį šie motociklai randa vietą ir mūsų šalyje. Kadangi esu didelis Daytonų fanas, man labai smagu matyti tai, kad šių modelių Lietuvoje vis daugėja. Atvažiavus į kartodromą ar žiedinę trasą Triumphų matyti vis daugiau ir daugiau. Kaip bebūtų, motociklas nėra toks populiarus kaip Yamaha ar Suzukis ir parduoti jį bus pakankamai sunku. Užsienyje jie kainuoja nemažus pinigus, pas mus Daytoną galima rasti pigiau nei tų pačių metų Yamahą, bet tai nereiškia, kad motociklas yra prastesnis, tiesiog šio modelio likvidumas Lietuvoje yra labai prastas. Nusipirkus Daytoną būsite šiek tiek labiau išskirtinis nei vairuodamas Suzukį, taip pat turėsite labai savotišką 3-jų cilindrų variklio skleidžiamą garsą (nereikia net matyti kas važiuoja, iš garso gali atskirti, kad tai Triumphas :)) Šį motociklą rekomenduočiau smulkesniems vairuotojams, nemėgstantiems didelių kuvaldų. 
  • Sekanti apžvalga - Triumph Daytona 675 2013-2017 m.
  • Ši apžvalga yra mano asmeninė patirtis ir ji nebūtinai turi sutapti su kitų motociklininkų patirtimi.
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas #32 

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)