Naujas moto stilius. Pirmas kartas (XX dalis)

Supermoto

Istorija

Nuotrauka - RamintaPhotos
   Slinko motociklizmo metai, praslinko jau apie 15 nuo tos dienos, kai pirmą kartą pravažiavau  motociklu. Nuo pat savo motociklininko karjeros pradžios labiausiai žavėjausi sportiniais motociklais, jie atrodė labai gražūs ir labai greiti, tai buvo viskas, ko man iš motociklo reikia. Vairuodamas savo mylimus “sportbaikus”, dažnai pastebėdavau chuliganus su garsiai parpiančiais ir nuolatos ant vieno rato važiuojančiais lyg krosiniais, bet ne krosiniais motociklais. Tada net nežinojau nei koks tai stilius, nei kokie tai motociklai. Galvojau, kad tai tiesiog enduro/krosiniai su asfaltinėm padangom, ir visada svajojau su tokiu pavažiuoti. 

Pirmas Kartas

Nuotrauka - RamintaPhotos
   Nors šio stiliaus motociklus pastebėjau jau gana seniai, išbandyti pirmą kartą teko tik šiemet. Bandymui gavau grynakraujį Supermoto pilnai paruoštą sportuoti. Pirmas įspūdis - oho! Lengvas ir greitas, labai vikrus, jautrus, ypatingai lengvai valdomas, visiškai naujas pasaulis man kaip Sportbike stiliaus gerbėjui. Pirmą kartą Supermoto išbandžiau man labai gerai pažįstamame Aukštadvario kartodrome. Vos per vieną važiavimą labai nespaudžiant, pavyko važiuoti 3-4s nuo geriausio laiko su saviškiu sportiniu motociklu. Tai nuteikė labai optimistiškai ir azartiškai: sugalvojau, kad reiktų išbandyti šitą reikalą rimčiau. 

Važiavimo stilius. Sportas

Nuotrauka - RamintaPhotos
   Pradėjęs sportuoti su žiediniu motociklu, labai greitai pastebėjau, kad lėtos trasos, lėti didelių trasų sektoriai man sekasi geriausiai. Nežinau kodėl taip yra, galbūt todėl, kad nemažai laiko esu praleidęs treniruodamasis kartodrome, galbūt todėl, kad nesu toks didelis greičio mėgėjas, koks galvojau būsiu ir greitų posūkių prisibijau. Pirmą kartą nuvažiavęs į Slovakia ring galėjau stebėti savo rato įveikimo laikus trasos monitoriuose, kuriuose trasa suskirstyta į 4 sektorius. Sukau ratus, analizavau savo ir kolegų važiavimą, toliau sukau, toliau analizavau ir pastebėjau, kad lėtame sektoriuje esu ženkliai greitesnis netgi už labiau pažengusius lenktynininkus, bet labai stipriai nuo jų “gaunu” greituose sektoriuose. Nemoku aštriai stabdyti, bet moku aštriai akseleruoti lėtose atkarpose, pakankamai gerai jaučiu ribą, ties kuria mano motociklo galinis ratas pradeda slysti išvažiuojant iš lėto 1-2 pavaros posūkio, ir visiškai nejaučiu to, lėkdamas 120 km/h ir greitesniuose posūkiuose. Apibendrinant, galvoju, kad mano arkliukas yra lėtos trasos, bet tokiose trasose su žiediniu motociklu nepavažiuosi, tokiose trasose nevyksta jokios žiedinių motociklų lenktynės, varžytis gali tik pagal laiką, kas pakankamai greitai atsibosta. Išeitis - Supermoto. 

Planai

   Apie viską gerai pagalvojus ir pasiilgus moto gyvenime kažko naujo, sugalvojau išbandyti Supermoto kaip motociklų sporto šaką. Nusipirkau motociklą, spėjau jau keletą kartų išbandyti save ir motociklą kartodrome, ir nusprendžiau sudalyvauti Lietuvos čempionate su šio stiliaus motociklu. Pirmus metus iš savęs daug nesitikiu, norėčiau suspėti su visais dalyviais ir nesivilkti uodegoje. Tikslas bus -išbandyti lenktynes mažose trasose ir užsikabinti (arba ne), o priklausomai nuo to patiks, ar ne, dėliosiuosi planus tolyn. Plento žiedo neapleisiu ir tikiuosi, kad papildomos treniruotės kitokio stiliaus motociklu leis pagerinti būsimus rezultatus (pernai buvau nusipirkęs Enduro motociklą, kuris turėjo prisidėti prie rezultatų gerinimo, deja šis stilius man pasirodė per toli nuo to, ką veikiu su sportiniu motociklu ir visai neužkabino).

Komanda

Nuotrauka - RamintaPhotos
   Kadangi esu ne vienas toks važiuojantis žiede ir bandantis kažką naujo, buriam Supermoto naujokų komandą, planuojame dalyvauti Lietuvos čempionate ir Supermoto taurėje. Visi norintys pradėti ir neturintys draugų Supermoto pasaulyje galite rašyti man, galėsime mokytis visi kartu ;) 
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook, prenumeruokit.
  • Susitiksime žiede! Justinas Kontrauskas #32 

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)