Skirtumai tarp plento žiedo ir supermoto. Išlaidų palyginimas. Kodėl pasirinkau supermoto?


Skirtumai tarp plento žiedo ir supermoto. Išlaidų palyginimas. Kodėl pasirinkau supermoto? 

Supermoto sportas Lietuvoje yra patrauklus dėl kelių priežasčių. Pirmiausia tai yra motosporto šaka, kurioje galima varžytis ir ant asfalto ir bekelėje. Dar viena labai svari priežastis mano galva yra tai, kad šis sportas yra vienas pigesnių ir mažiausiai pavojingų iš visų motosporto rūšių.

Kur pasireiškia tas pigumas? 

Pirmiausia tai trasų gausybėje. Jeigu lyginsime asfaltines motosporto disciplinas, vienareikšmiškai supermoto čia ima viršų. Kaip pavyzdį galiu pateikti artimiausių trasų sąrašą palygintą su žiedinėmis trasomis. Lietuvoje mes turime lygiai vieną žiedinę trasą, kuri, mano nuomone, visiškai neskirta važiuoti motociklais, bet turim, ką turim. Supermoto važiuojama mažesnėse trasose, tai yra kartodromuose ir autodromuose. Šių trasų Lietuvoje yra nemažai, tačiau tokių, kuriose galima važiuoti su motociklais suskaičiuoju septynias. Kolkas 1-7 supermoto naudai. Keliaujame toliau - Latvija ir Estija taip pat turi po vieną žiedinę trasą, supermoto tiksliai nesuskaičiuosiu, bet trasų taip pat bus panašiai kaip ir Lietuvoje. Kelionės išlaidos taip pat yra išlaidos ir tikrai labai didelės, taigi šitoje vietoje mums važiuoti yra pigiau, nes arčiau. 

Sekantis pranašumas supermoto naudai - kritimų kaina. Žiediniai motociklai yra gausiai aplipdyti lengvai lūžtančiomis dalimis - plastikais, sportiniais pakojais, vairalazdėmis ir t.t. Žiediniai motociklai yra beveik dvigubai greitesni, o prie didesnio greičio didesnė ir žala. Supermoto motociklas yra praktiškai plikas, čia kažką sulaužyti nėra taip lengva, todėl kiekvienas kritimas dažniausiai kainuoja arba keliasdešimt eurų arba nekainuoja visai.
 

Saugumas. Plento žiedo lenktynės vyksta didelėse, greitose trasose, maksimalus greitis dažniausiai viršija 250 km/h. Kas yra lėčiausias ir lengviausias kritimas žiede, supermoto dažniausiai bus greičiausias ir skaudžiausias. Su supermoto motociklu mes dažniausiai krentame važiuodami 30-50 km/h greičiu, retesni kritimai pasitaiko greituose posūkiuose, kur greitis gali pasiekti 100-120 km/h. Turbūt nėra sunku įsivaizduoti, kaip gali atrodyti kritimas važiuojant 200 km/h ir didesniu greičiu.

Tai kas brangiausia, guma ir motociklai.

Padangos. Čia sklando mitai, kad važiuojant mažesniu grečiu ir lengvesniu motociklu mums nereikia taip dažnai keisti padangų į naujas ir jos mums tarnauja kur kas ilgiau. Mitus galiu sugriauti, aš dedu naują padangą praktiškai kiekvienoms varžyboms. Būna ir taip, kad startavęs pirmas varžybas su viena galine padanga, kitoms varžyboms vykstančioms tą pačią dieną dedu vėl naują. Priekinės padangos taip pat dyla ganėtinai greitai, todėl šioje vietoje dėčiau lygybės ženklą ir neišskirčiau “gumos vartojimo” skirtumų. 

Motociklo kaina, jo techninės eksploatacinės išlaidos. Žiediniai motociklai pas mus yra tiesiog standartiniai motociklai skirti važinėti gatvėmis. Juos galime nusipirkti standartiškai kaip ir visus motociklus parduotuvėje arba iš antrų rankų. Privalumas tas, jog galime pirkti sąlyginai nenaują motociklą, kuris galėjo važinėti gatvėmis ne vienerius metus, būti prasukęs keliasdešimt tūkstančių kilometrų ir būti dar pilnai naudojamas sporte. Supermoto yra šiek tiek kitaip, čia visi motociklai yra sportiniai, jie jau gamykloje gaminami kaip sportinis inventorius, jų negalima registruoti, jie neturi žibintų ir nieko, kas yra privaloma važinėjant gatvėse. Minusas tas, jog tokio motociklo negali nusipirkti kažkieno ramiai važinėto gatvėje, visi šie motociklai bus naudoti tik trasose. Taip pat visi supermoto sportiniai motociklai yra valandiniai. Tai reiškia, kad jie turi labai dažnus aptarnavimus ir sąlyginai mažą variklio resursą. Dažnai supermoto motociklo resurso pakanka važiuoti metus arba du, priklausomai nuo modelio. Pats naujas motociklas kainuoja panašiai kaip žiedinis. Labai aukštame lygyje šie skirtumai nebus aktualūs, nes stipriai pagal paskirtį naudojamas žiedinis motociklas taip pat turės mažą resursą, tačiau žiūrint į mėgėjų ir pradedančiųjų lygį, žiedinis motociklas tarnaus ilgiau ir jo techninė eksploatacija bus ženkliai pigesnė.

Dylančios dalys.

Stabdžiai. Dėl svorio, dėl vieno disko stabdžių sistemos, dėl mažesnių greičių sutaupysime ant stabdžių trinkelių ir diskų. Aš suvažiuoju vieną stabdžių kaladėlių komplektą per sezoną, bet suvažiuoju net ne iki galo, turbūt galėčiau važiuoti dar sezoną ar du, tiesiog keičiu, kad turėti šviežius stabdžius. Žiedinis motociklas naudoja dviejų diskų stabdžių sistemą, yra kur kas sunkesnis, važiuoja žymiai didesniu greičiu, todėl stabdžiai jam kainuos bent 2-4 kartus daugiau nei supermoto. Tai turbūt neatrodo kaip didelė investicija, tačiau sportinės kaladėlės ir diskai kainuoja, dažnai turėsime bent dvejus ratų komplektus, tai per laiką sudaro tikrai nemažus pinigus. 

Perdavimas. Grandinės su žvaigždėmis taip pat supermoto dyla kur kas lėčiau, asmeniškai aš net nesu keitęs nei grandinės nei žvaigždžių dėl susidėvėjimo, dažnai keičiu tiesiog, kad keisti ir turėti šviežias dalis. Žiedinis motociklas į galinį ratą duoda bent 3-4 kartus didesnę galią, natūralu, kad šių dalių kaina ir ilgaamžiškumas skiriasi tiek pat kartų.
 

Tepalai ir kiti skysčiai. Kiekvienas techniką mylintis motociklininkas nelauks rekomenduojamo aptarnavimo internalo tepalams pakeisti. Kuo tai darom dažniau, tuo geriau mūsų žirgai jaučiasi. Čia didelių skirtumų nėra, galbūt tik tiek, kad žiedinio motociklo variklyje pilame kelis kartus daugiau tepalo, bet tai nėra brangiausias reikalas ir to labai neišskirčiau. Dažni aptarnavimai bet kokiai sportuojančiai tehnikai yra įprastas dalykas.

Temos pavadinime iškeltas klausimas, kodėl iš žiedo perėjau į supermoto?

Dėl saugumo ir arčiau esančių trasų. Plento žiede negalėjau savęs spausti tiek kiek norėjau, kritimo kaina man buvo per didelė tiek finansiškai, tiek iš traumų pusės. Vos atėjęs į supermoto sportą pradėjau spausti žymiai labiau nei tą darydavau žiede. Čia nebijau kristi, nebijau bandyti savo ir motociklo ribų. Per sezoną turiu labai daug kritimų, visada važiuoju ties savo galimybių riba ir tai mane veža.
 

Kitas klausimas ar čia yra įdomiau ir ar čia gaunu tiek pat adrenalino kiek gaudavau žiede? Atsakymas turbūt būtų ne, čia nėra įdomiau, bet adrenalino pakanka. Žiedinės trasos yra kažkas tokio nerealaus, kai tu gali nuvykti pasivažinėti į trasą kurioje vyksta Formulė1 arba MotoGP, jausmas nerealus. Kaip bebūtų, tai kainuoja didelius pinigus, jeigu galėčiau sau leisti didesnius laiko ir finansų resursus sportui, turbūt toliau važiuočiau plento žiede. 

O kokia motosporto šaka veža jus? 
  • Jeigu šis tekstas jums buvo įdomus ir radote kažką naudingo - pasidalinkite!
  • Daugiau "motoreikalų" mano puslapyje Facebook ir Instagram prenumeruokit.
  • Susitiksime trasoje! Justinas Kontrauskas

Komentarai

  1. Nusprendžiau pereiti iš mėgėjiško enduro sporto į supermoto pradinukus. Priežastys turbūt irgi panašios, kad saugiau ir nauja disciplina man, bus kažkas naujo, nepatirto. Tai norėčiau pasakyti, kad ne visi supermoto yra valandiniai, pirmam sezonui galima rasti motociklą, kuris nereikalaus tiek priežiūros ir išlaidų, bus legalus gatvėje, todėl bus daugiau galimybių apsiprasti ir įsivertinti ar tai iš principo tinka. Tai pvz. vis dar gaminami DRZ-400sm, sena Husqvarna smr510 ar SWM sm500r (ta pati husqvarna). Puikiai užteks sudalyvaut street klasėje, o gal ir s5 nusipirkus šildytuvus ir slickus. Pirmą sezoną vis tiek ne technika kalta bus, kad nesiseka greičiau važiuot, o įgūdžiai. :)

    AtsakytiPanaikinti

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Motociklo pavara. Perdavimas. (XII dalis)

Aukštyn kojom. Apie pavaras. (V dalis)

Sportinis motociklas vs labai sportinis motociklas. (XI dalis)